Partnerem projektu była San Andrea School – maltańska szkoła podstawowa, z którą nasza placówka nawiązała bliską współpracę. Grupa 15 uczniów z klas VII–VIII aktywnie uczestniczyła w programie edukacyjno-kulturowym, łącząc naukę z poznawaniem nowej kultury.
W programie nie zabrakło integracji z rówieśnikami z Malty – wspólne zajęcia, gry zespołowe, piknik w zatoce Ghajn Tuffieha, a nawet warsztaty językowe pozwoliły przełamać bariery i stworzyć przyjaźnie, które – jak sami uczniowie mówią – „mają szansę przetrwać dłużej niż opalenizna po maltańskim słońcu”.
Jednym z najważniejszych punktów programu była prezentacja przygotowana przez uczniów ze Stołczna. Zaprezentowali oni nie tylko historię Polski, ale również opowiedzieli o swoim regionie – gminie Człuchów – wzbudzając duże zainteresowanie wśród gospodarzy. Maltańscy uczniowie mieli okazję usłyszeć o tradycjach i kulturze Pomorza, a także spróbować... pierogów! Uczniowie wspólnie przygotowali ten klasyk polskiej kuchni, który okazał się kulinarnym hitem tygodnia.
– Pierogi znikały szybciej niż zdążyliśmy je ugotować – żartuje jeden z nauczycieli prowadzących wyjazd. – Nawet ci, którzy na początku patrzyli niepewnie, wracali po dokładkę.
W trakcie pobytu uczniowie zwiedzili stolicę Malty – Vallettę, określaną mianem „muzeum pod gołym niebem”, a także odwiedzili wyspę Comino, gdzie kąpali się w krystalicznie czystym morzu, oraz słynną Blue Grotto i malownicze klify. Wspólne zajęcia odbywały się zarówno w salach lekcyjnych, jak i na świeżym powietrzu – uczniowie brali udział m.in. w grze terenowej z wykorzystaniem aplikacji „Goose Chase”, a także w turnieju tenisa stołowego.
Na uwagę zasługuje także zakwaterowanie – uczestnicy projektu spędzili tydzień w hotelu położonym w zatoce św. Juliana, z zapierającym dech w piersiach widokiem na Morze Śródziemne.
Na zakończenie pobytu uczniowie otrzymali certyfikaty uczestnictwa, drobne upominki oraz mnóstwo wspomnień. Mobilność na Malcie była nie tylko okazją do zdobywania wiedzy i rozwijania kompetencji językowych, ale przede wszystkim – do budowania pewności siebie, otwartości i relacji z rówieśnikami z innych krajów.
A już w czerwcu kolejna przygoda – tym razem uczniowie wyruszą do Hiszpanii, gdzie odwiedzą szkołę partnerską w Alicante. W projekcie weźmie udział aż 20 uczniów.
Jak mówią uczniowie:
– Malta była niesamowita, ale teraz czas na hiszpańskie tapas i kolejną porcję przygód!
[FOTORELACJANOWA]223[/FOTORELACJANOWA]
Tekst: Piotr Janicki, dyrektor Szkoły Podstawowej im. Mariana Rejewskiego w Stołcznie
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz